Helsingin Seudun Liikenteen (HSL) asiakastyytyväisyystutkimus

Asty Web on Helsingin Seudun Liikenteen (HSL) asiakastyytyväisyystutkimuksen nettitietokanta, josta löydät tutkittua tietoa matkustajien tyytyväisyydestä joukkoliikenteeseen. Voit laatia omia taulukoita, raportteja ja kuvia itse valitsemistasi aiheista. Saat tiedot jaoteltuna vaikka kunnittain, joukkoliikennemuodoittain tai vastaajan sukupuolen mukaan.

Asty Web -tietokanta sisältää HSL:n ympärivuotisen kyselytutkimuksen aineiston. Tutkimukseen osallistuu vuosittain noin 50 000 matkustajaa, jotka arvioivat joukkoliikenteen laatua asteikolla yhdestä viiteen (1 = erittäin huono, 5 = erittäin hyvä). Tutkimusta tehdään joukkoliikennevälineissä arkisin kello 6-18 välillä, ja lomakkeita jaetaan satunnaisesti valituille matkustajille. Asty Webistä löytyy tutkimustuloksia vuodesta 2011 alkaen.

Asiakastyytyväisyysdata on käytettävissä REST-rajapinnan kautta. Data palautetaan CSV-muodossa ja siihen pääsee käsiksi HTTP GET-metodilla.

Data ja resurssit

Lisätiedot

Ylläpitäjä Helsingin seudun liikenne HSL
Ylläpitäjän verkkosivusto https://hsl.louhin.com/asty/
Julkaistu 19.03.2015
Kategoriat
Datakokoelmat
Avainsanat
Alueet
Lisenssi Creative Commons Attribution 4.0
Viittaustapa Lähde: Helsingin Seudun Liikenteen (HSL) asiakastyytyväisyystutkimus. Aineiston ylläpitäjä on Helsingin seudun liikenne HSL. Aineisto on ladattu Helsinki Region Infoshare -palvelusta 19.03.2024 lisenssillä Creative Commons Attribution 4.0.
comments powered by Disqus