Lasten ja nuorten hyvinvointi Helsingissä

Hyvinvointitilastot-tietokanta sisältää tietoja helsinkiläisten lasten ja nuorten hyvinvoinnista.

Tilastot sisältävät tietoa esimerkiksi lasten ja nuorten perhetyypeistä, asumisesta ja toimeentulosta; koulutukseen osallistumisesta ja kokemuksia koulunkäynnistä; terveydentilasta, liikkumisesta ja päihteiden käytöstä; ihmissuhteista, yhteenkuuluvuuden tunteesta ja harrastamisesta; sekä tietoa mm. väkivaltakokemuksista ja seksuaalisen häirinnän kokemuksista.

Hyvinvointitilastojen aihealueet:

  • väestö ja elinolot
  • koulutus ja kouluolot
  • työ ja työllisyys
  • terveys ja elintavat
  • sosiaaliset suhteet ja vapaa-aika
  • turvallisuus
  • aluetiedot

Aluetiedot-osio sisältää tietoa eri ilmiöiden alueellisesta vaihtelusta Helsingin sisällä suur- ja peruspiireittäin.

Tietokannan indikaattorit on valittu yhteistyössä eri toimialojen kanssa. Indikaattorit ovat osa Helsingin kaupungin tietojohtamista.

Tilastojen tarkin aluetaso on peruspiiri.

Tiedot on saatavissa Px-Web-tietokannan sekä -rajapinnan kautta. Saatavilla olevia tiedostomuotoja ovat mm. xlsx, csv, json ja json-stat.

PX-Web API:n käytöstä on laadittu ohjeita, joihin kannattaa tutustua ennen rajapinnan käyttöä:

Data ja resurssit

Lisätiedot

Ylläpitäjä Helsingin kaupunginkanslia / Kaupunkitieto
Ylläpitäjän verkkosivusto https://stat.hel.fi/helsingin-tilastotietokannat/hyvinvointitilastot.html
Lähde Taulukkokohtaiset lähteet
Julkaistu 10.02.2022
Lisätietoja
  1. https://stat.hel.fi/Resources/Images/PxWebAPI_Help_Helsinki_en.pdf
Kategoriat
Datakokoelmat
Avainsanat
Alueet
Lisenssi Creative Commons Attribution 4.0
Viittaustapa Lähde: Lasten ja nuorten hyvinvointi Helsingissä. Aineiston ylläpitäjä on Helsingin kaupunginkanslia / Kaupunkitieto ja alkuperäinen tekijä Taulukkokohtaiset lähteet. Aineisto on ladattu Helsinki Region Infoshare -palvelusta 25.05.2022 lisenssillä Creative Commons Attribution 4.0.

Lisenssi

Creative Commons Nimeä 4.0
CC-BY-4.0 [Open Data]

Tilaa ilmoitukset muutoksista

comments powered by Disqus